روش جدید آموزش سینما
4.2
(5)

روش جدید آموزش سینما یعنی روشهای جدیدی که می تونیم باهاش سینما رو خیلی ساده تر یاد بگیریم. یک قاچ پیتزا، یعنی یه لقمه‌ی کوچیک! خُب حالا روش جدید آموزش سینما به روش یک قاچ پیتزا یعنی چی!؟ یعنی فقط قسمت کوچیکی از سینما رو یاد بگیریم؟ یا مثلاً یعنی سینما رو کم‌کم یاد بگیریم؟ یا مثلاً یعنی…

اما نه؛ به نظر می‌رسه مفهوم روش جدید آموزش سینما به روش یک قاچ پیتزا مفهوم جدید و متفاوتیه که تا حالا این روش آموزشی فقط در دانشگاه کالیفرنیا اجراشده! حالا در ادامه به بحث و بررسی کاملی در مورد این شیوه می‌پردازیم.

البته باید بگیم آموزش سینما به زبان ساده هم نوعی آموزش به روش یک قاچ پیتزاست که قسمتی از آن رو شامل می‌شه! یعنی روش جدید آموزش سینما به روش یک قاچ پیتزا یک مفهوم بزرگه که به یک نوعش، آموزش سینما به زبان ساده می‌گن که گویا چند وقتیه توی کشور ما هم پر طرفدار شده.

پیتزای آمریکایی بهتره یا ایتالیایی!؟

حالا می‌خوایم ببینیم که این روش جدید آموزش سینما دقیقاً می خواد چه چیزی رو پیگیری کنه و چه ویژگی‌هایی داره؟ به نظر می‌رسه هر روش جدید آموزش سینما برای ساده‌تر شدن جریان آموزش شکل می‌گیره. یعنی روش‌های جدید آموزشی زمانی به وجود میان که جای خالی اونها احساس ‌بشه.

قبل از پدید آمدن این روش، در همه جای جهان کلاس‌ها و ورک‌شاپ‌های طولانی‌مدتی برگزار می‌شد که هنرجویان به مدت‌زمان طولانی توی آنجا به تحصیل مشغول می‌شدن. به‌محض فارغ‌التحصیل شدن از اون کلاس‌ها، جریان آموزش به‌طورکلی مختل می‌شد! یعنی تا زمانی که هنرجویان سر کلاس درس بودند، آموزش می‌دیدن و به‌محض جدا شدن از کلاس، دوباره جریان زندگی عادی و روزمرگی و … درنهایت آموزش‌ها بی‌فایده و بی کاربرد!

روش جدید آموزش سینما، پیتزای همیشه در دسترس!

اما این روش جدید آموزش سینما یعنی پیتزا با پیک رایگان و همیشه در دسترس! اینجا این نکته رو به‌دقت توجه کنین که آموزش سینما به روش یک قاچ پیتزا دو ویژگی مهم داره:

  1. آموزش‌ها در این روش در هیچ زمانی قطع نمی‌شه، به جز توی خواب و خوراک و خستگی! یعنی آموزش‌هایی که همیشه و درهرحال در دسترس هنرجو هستن! هنرجو می‌تونه در هرلحظه به اونها دسترسی داشته باشه.
  2. ویژگی بعدی این روش جدید آموزش سینما هم اینه که آموزش‌هایی که تحت این عنوان هستن، کوتاه، ساده و لحظه ای اجرا می شن. یعنی هنرجو همین‌الان یک نکته رو یاد می‌گیره و اون رو تمرین می‌کنه و بعد از اجرای صحیح اون، نکته‌ی بعدی و سپس نکته‌ی بعدی و …!

پیتزای سبزیجات و پپرونی!

آموزش سینما توی این روش ابزارهای مختلفی داره، یعنی آموزش در این روش به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیره!

اما این دلیل بسیار مهم چیه؟ انسان‌ها، اخلاق و عادتها و خواسته‌های مختلف دارن. مطمئناً همه‌ی آدم‌های جهان عاشق ماکارونی نیستن! این رو هم بدونین، آدمها تیپهای مختلف و متنوع یادگیری دارن و خواسته‌های متفاوت! یعنی کسی با خوندن کتاب مطلبی رو یاد می‌گیره و شخص دیگه ای با شنیدن یک آموزش صوتی و کس دیگه ای با دیدن یه ویدیوی آموزشی!

پس توی این روش جدید آموزش سینما هنرجوهای مختلف، آموزش‌های متفاوت موردنیازشون رو دریافت می‌کنن، جذابه نه؟! روش‌ها و ابزارهای مختلف باعث می‌شه که هر هنرجویی با شیوه‌ی موردعلاقه ش آموزشی رو می‌بینه. پس درنتیجه می تونه اون رو به خوبی اجرا کنه و خروجی اون آموزش رو به زودی به نمایش بذاره. در زیر چند نمونه از ابزارها و روش‌های این شیوه‌ها به‌طور خلاصه صحبت می کنیم:    

۱. خواندنی‌ها

آموزش‌های خواندنی شامل کتاب‌های الکترونیکی کوتاهی هستند که در چند صفحه آموزش خالص بدون هدر دادن وقت و انرژی، هنرجو را به‌خوبی با مورد آموزشی آشنا می‌کنن.

یعنی چیزی که هنرجو شاید در طول یک سال با رفتن به مدارس سینمایی یا خوندن کتاب‌های مختلف می‌خواد آموزش ببینه، کمتر از چند روز یاد گرفته و اجرا می‌کنه. که هم سرعت و هم کیفیت آموزش به حد زیادی بالاتر از سطح معمول می‌ره. البته آموزش‌های خواندنی بسیار متنوع‌تر است که شرح آن در این نوشته نمی‌گنجه!

۲. شنیدنی‌ها

روش جدید آموزش سینما می گه فرض کنین می‌خواین آموزش کارگردانی ببینین. همه‌ی کلاس‌ها و کتاب‌های موجود بعد از چند جلسه بحث بر سر تاریخ سینما، کم‌کم شروع می‌کنن به آموزش تکنیکهای عجیب و بدون کاربرد! هنرجو تا می‌خواد به خودش بیاد دوره‌ی آموزشی به پایان می‌رسه.

اما یه لحظه تصور کنین اگه امکانی وجود داشته باشه که شما آموزشهای صوتی کوتاهی که از اصل مطلب مبانی سینما صحبت می کنن بشنوین توی گوشی ها یا کامپیوترتون! شما هم همراه با آموزش‌های اون آموزشها آروم آروم و قدم به قدم از نقطه صفر آموزش کارگردانی رو بگذرونین. در ضمن بتونین این کلاس رو بارها و بارها تمرین کنین چقدر معرکه می‌شد نه؟!    

۳. دیدنی‌ها

در دانشگاه کالیفرنیا (که دانشگاهی با شعبه‌ها و استیشن‌های مختلفه) از سال ۲۰۰۶، بیشتر دروس به‌صورت ویدیوهای بسیار کوتاه ضبط‌شده در اختیار هنرجو قرار می‌گیره.

هنرجو هم بعد از دیدن فیلم‌های آموزشی و تمرین در مورد دروس ارائه‌شده، سؤالاتی که در طول آموزش داشته رو توی یک یا چند جلسه مشاوره با مدرس در میان می‌گذارن و با بحث بر سر اون‌ها و مشورت با مدرس، آموزشش رو کامل می‌کنه. پس بخشی از آموزش نیز به‌صورت دیدن فیلم‌های آموزشی صورت می‌گیره که به اشکال مختلف و متنوعی ارائه می‌شن.    

۴. تعاملات

یک تیپ شخصیتی آموزشی دیگه هم، افرادی هستن که مطالب رو توی محیط‌های آنلاین آموزشی یاد می‌گیرن! یعنی اگه توی آموزشگاهی هم کتاب موجود باشه و هم صوت و هم فیلم و آموزشهای کوتاه موبایلی، اون‌ها بدون شک، آموزشهای آنلاین کوتاه رو ترجیح می‌دن. یادگیری برای اون‌ها معمولاً از طریق درک لحظه ای مفهوم دروس شکل می‌گیره.

این گروه خیلی حوصله زیادی ندارن، اما شدت حس و هوش اونها به شدت بالاست. تیم فیلم بساز هم بر اساس این تیپ شخصیتی شکل گرفت. پس آموزشهای خودمون رو طوری ترتیب دادیم که همه گروه ها رو در بر بگیره و همه بتونن بدون حوصله سر رفتن، آموزش ببینن!

پس در این آموزش دیدین که روش جدید آموزش سینما نه در داخل کتاب‌ها محصور می‌شه و نه در کلاس‌های آموزشی همیشگی! بلکه می شه از طریق راهکارهای تازه‌ای، آموزش سینما به زبان ساده رو، ساده‌تر هم کرد! با روش جدید آموزش سینما، آموزش هم طراوت خاصی داره و هم تنوع چشمگیر که در طی اون، هنرجو ساده‌تر و دل‌چسب‌تر سینما رو آموزش ببینه! آموزش با این روش بهتر نیست!؟ جالا دیگه شما هر روز یه قاچ پیتزا مهمون ما هستین!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا کنون امتیازی برای این مطلب ثبت نشده است.

دوره پیشنهادی فیلم بساز

تخفیف: 40%
قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,350,000 تومان است.

این مقالات را هم بخوانید!

4 دیدگاه برای “روش جدید آموزش سینما به روش 1 قاچ پیتزا!

  1. مبینا شهرآبادی گفته:

    خیلی عالیه مطالبتون.باور کنید من توی دانشگاه توی طول این چهار ترم اندازه ی یدونه از این مطلب هایی که میزارین هم به ما یاد ندادن.آنلاین هم که هست دانشگاه که ماشالله مشکلات بیشتر کرده. واقعا ممنونیم از گروهتون که برای ما ها وقت میزارین مطالب آموزشی تهیه میکنید.

  2. محمدمهدی کوچک زاده گفته:

    خیلی عالی. ولی من ب شخصه با همه نوع اموزشی کنار میام و مشکل اصلیم روی پیدا کردن منابعه خوب و مطمین مثل شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد