سینمای مدرن
4.6
(18)

قسمت مهمی از درسهای آکادمی های فیلم، شناخت ساختارهای سینمایی و فیلمهای اون ساختارهاست. مثلا ما باید سینمای مدرن رو بشناسیم و ویژگی های اون رو بدونیم. بعد از شناخت ویژگی های هر ساختار سینمایی، باید فیلم های اون ساختار رو بررسی کنیم. وقتی ما ویژگی های یک ساختار سینمایی رو شناختیم و فیلم های اون ساختار رو مرور کردیم، تازه می تونیم توی اون ساختارها آموزش ببینیم.

ساختارهای مهم

پس آموزش کارگردانی توی ساختارهای مختلف اینجوریه که:

  1. ما اول ساختار کلاسیک رو یاد می گیریم، یعنی یاد می گیریم یه فیلم چه چیزهایی باید داشته باشه که بهش بگیم فیلم کلاسیک!
  2. دومین مرحله اینه که حالا میایم و فیلمهای اون ساختار رو می بینیم، مثلا بعد از آموزش ساختار کلاسیک، چند فیلم کلاسیک می بینیم و ساختار کلاسیک رو کاملا یاد می گیریم.
  3. توی مرحله سوم می تونیم که حالا آموزش ببینیم که مثلا دکوپاژ توی فیلم کلاسیک چطور انجام می شه.

سینمای مدرن چیه؟!

سینمای مدرن یه ساختار سینمایی هستش که تقریبا نقطه مقابل ساختار کلاسیکه! نقطه مقابل یعنی تقریبا با سینمای کلاسیک تضاد داره. اصلا شیوه آموزش ساختارهای سینمایی توی همه مدارس معتبر جهان به این شکله که هر ساختار سینمایی رو بر اساس تضاد با ساختار دیگه ای آموزش می دن. به عنوان مثال کلاسیک با مدرن در تضاده!

سینمای مدرن یک ساختار سینماییه که فیلمهایی با ویژگی های خاصی توی این ساختار ساخته شدن که ویژگی های خاص خودشون رو دارن. ما توی این آموزش خیلی خلاصه و به زبان ساده ساختار مدرن رو به شما آموزش می دیم.

حرف اول و آخر رو قصه نمی زنه!

اگه یادتون باشه گفتیم که توی ساختار کلاسیک قصه همه چیزه! یعنی بیننده ها پای فیلم می شینن که یه داستان رو توی اون فیلم ببینن و درگیر فیلم بشن.

اما توی سینمای مدرن دیگه قصه ها اون قدر پُر رنگ و جذاب نیستن که بتونن بیننده ها رو ساعت ها توی سالن ها نگه دارن. بیننده های فیلم های مدرن، برای دیدن داستان به سینما نمی رن، اون ها دنبال چیزهای مهمتری هستن.

بینندگان فیلم های مدرن بیشتر درگیر فضا و اتمسفر فیلم می شن و بیشتر توی لحظات سکون و تنهایی شخصیت با اون همراه می شن. بینندگان فیلم مدرن به جای اینکه بعد از دو ساعت فقط یه داستان رو توی فیلم ببینن، با جهان یک شخصیت همراه می شن و بیشتر شخصیت رو کشف می کنن تا داستان رو!

پس توی سینمای کلاسیک قصه پردازی مهمه، اما توی سینمای مدرن، فضا سازی و شخصیت پردازی خیلی مهمتر از قصه پردازیه!

قهرمان بی قهرمان!

توی سینمای کلاسیک همیشه یک یا چند قهرمان وجود داره که توی انتهای فیلم بیننده ها براش سوت می زنن و تشویقش می کنن! یا حداقل دلشون برای اون قهرمان می سوزه یا تنگ می شه. اما توی سینمای مدرن خبری از قهرمان نیست.

کارگردان فیلم های مدرن می دونه که توی این جهان صنعتی و سرد، قهرمان بودن چیزیه که تقریبا محاله، حتی اگه قهرمان بودن محال نباشه، قهرمان بودن دیگه مهم نیست. توی دنیای مدرن راه حل و راه فرار مشکلات خیلی معلوم نیست، پس توی این شرایط قهرمان هم کار زیادی از دستش برنمیاد!

شخصیت های مدرن رو بشناسیم

شخصیت های فیلم های مدرن اغلب تنها هستن! انگار از چیزی فرار کردن، انگار می خوان توی اعماق خودشون فرو برن و خیلی توان مقابله با چیزها و اتفاقات رو ندارن. البته این هم یه دلیلی داره و اون هم اینه که توی سینمای مدرن، به جای توجه به داستان و تعلیق و درام های پُر رنگ و جذاب، همه چیز به آدم بر می گرده!

اینکه همه چیز به آدم بر می گرده رو همین الان توضیح می دیم!

شخصیت های سینمای مدرن خیلی بر اساس منطق پیش نمی رن. مثلا می تونیم آدمی رو توی فیلم ببینیم که بدون دلیل واضحی، دچار مسئله ای می شه که تا آخر فیلم هم اون مسئله براش حل نمی شه! این به دلیل اینه که توی فیلم های مدرن، جغرافیا و فضا هم آلوده به اتفاق هایی هست که آدم های فیلم رو هم دچار می کنه.

مثلا مردی که توی شهری زندگی می کنه که توی اون شهر دروغ تبدیل شده به یه عادت روزمره و بر اساس این عادت شخصیت فیلم هم دچارش شده. یعنی توی سینمای مدرن اولویت با شخصیت هستش نه با داستان و درام و … اما جغرافیا هم اهمیت داره!

اگه یادتون باشه ما توی فیلم کلاسیک در مورد یه شخص (قهرمان) صحبت می کنیم که یه مشکلی براش پیش میاد و آخر فیلم هم اون مشکل (با پیروزی یا شکست قهرمان) برطرف می شه!

اما توی سینمای مدرن دیگه اینجوری نیست. سینمای مدرن در مورد یک شخصیت حرف می زنه که توی تنهایی و دورافتادگی و سرگردانیش گیر کرده و اگه مشکلی هم براش پیش بیاد، اون مشکل باهاش می مونه و حل نمی شه. یعنی شخصیت یا با مشکل کنار میاد و یا می دونه که نمی تونه اون مشکل رو حل کنه.

دوربین عجیب و غریب!

ما توی سینمای کلاسیک از طریق فرمول های کارگردانی و داستان پردازی می دونیم که بهتره دوربین ها آروم و ساکت، روی سه پایه باشن و بی طرفانه همه چیز رو ضبط کنن. اما توی سینمای مدرن دیگه دوربین ها رو نمی شه با فرمول روی سه پایه قرار داد.

دوربین توی فیلم کلاسیک، حرکتهای کم و کوچیکی می کنه که مثلا فضا رو تعریف کنه و شخصیت ها و جغرافیای لوکیشن رو به بیننده معرفی کنه. اما دوربین توی فیلم های مدرن یا خیلی پُر جنب و جوشه یا سکته کرده! یعنی توی سینمای مدرن، حتی کوچیکترین حرکت دوربین رو هم بعضی وقتها نمی بینیم.

اگه دوربین خیلی پُر جنب و جوش باشه، داره سرگشتگی انسان رو توی فیلم مدرن نشون می ده، تا جایی که از این همه حرکات بیش از اندازه حالت تهوع به بیننده دست بده! (بر اساس یه آزمایش توی مدرسه فیلم لندن سال 2009) البته این رو هم بدونین که دوربینها به مرور زمان کوچیکتر و سبکتر می شدن، واسه همینه که توی فیلم های مدرن می تونستن به راحتی دوربین رو تکون بدن!

اما اگه دوربین توی سینمای مدرن خیلی بی حرکت باشه، داره انسان ساکت و تنهای سینمای مدرن رو به بیننده معرفی می کنه!

اتفاق ها به ترتیب نمی افتن!

زمان توی سینمای مدرن، خطی و رو به جلو نیست. اگه یادتون باشه گفتیم توی سینمای کلاسیک زمان رو به جلو حرکت می کنه (با استثنائات کاری نداریم!) اما توی سینمای مدرن زمان یه کمی تغییر می کنه. زمان توی سینمای مدرن می شکنه! یعنی اینکه دیگه نمی تونیم مطمئن باشیم که صحنه بعد چه زمانی رو داره نشون می ده.

مثلا فرض کنین الان یه صحنه رو توی صبح ببینیم. اگه سینمای کلاسیک می تونیم مطمئن باشیم که صحنه بعد، حتما بعد از اون صبح اتفاق می افته، مگه اینکه فلاش بک داشته باشیم. (فلاش بک یا فلش بک به معنی برگشت فیلم به گذشته)

اما توی سینمای مدرن اصلا نمی تونیم مطمئن باشیم که صحنه بعدی، حتما بعد از اون صبح اتفاق می افته، شاید آینده رو نشون بده و شاید گذشته رو و شاید خیال و توهم رو! شاید هم بعد از نمایش آینده، گذشته رو نمایش بده و دوباره بیاد توی صبح همون روز!

تصادف به جای علت و معلول!

اگه یادتون باشه، روابط علت و معلولی فیلم کلاسیک رو می سازن، یعنی برای هر اتفاقی یه علتی داریم و اتفاق ها از آسمون نازل نمی شن! اما توی سینمای مدرن، تصادف، جای علت و معلول رو می گیره.

فرض کنین توی فیلم کلاسیک می بینیم که کسی به بانک شهر دستبرد زده، مطمئن باشین که توی فیلم حتما دلیل این دستبرد رو می بینیم، یعنی می فهمیم که چرا اون رفته و از بانک دزدی کرده.

اما توی سینمای مدرن اتفاقات بر اساس علت و معلول رخ نمی دن. یعنی می تونیم توی فیلم چیزهایی رو ببینیم که نفهمیم از کجا اومدن و تا آخر فیلم هم نتونیم بفهمیم که دلیل این اتفاقات چی بودن. به این می گن تصادف. یعنی خیلی تصادفی همه چیز اتفاق می افته و کسی دلیلش رو نمی فهمه.

سینمای مدرن، سینمای سواله!

توی پایان فیلم های کلاسیک، حتما همه سوالات مطرح شده توی فیلم، پاسخ داده می شن. اما توی فیلم مدرن نه! خُب چون سینمای مدرن خیلی پیرنگ داستانی قوی نداره و شخصیت ها خیلی توی اتفاقات موثر نیستن، طبیعیه که نتونیم به پاسخ سوال ها برسیم.

توی سینمای مدرن، شاید توی فیلم چندتا سوال مطرح بشه، مثلا اینکه این مرد چرا توی این شهر گیر کرده، چرا همیشه بالای کوهی می ره و از اونجا شهر رو نگاه می کنه، چرا وقتی سیگار می کشه با خودش حرف می زنه و …

قهرمان فیلم کلاسیک توی پایان فیلم تکلیف همه چیز رو روشن می کنه، یعنی هیچ سوالی باقی نمی مونه. اما توی سینمای مدرن، شخصیت توی پایان فیلم به این نتیجه می رسه که نمی تونه کاری کنه و اوضاع رو، روبراه کنه.

یه مسابقه!

این مسابقه خیلی خیلی ساده ست! شما فقط کافیه اسم 3 تا کارگردان سینمای مدرن یا 3 تا فیلم سینمای مدرن رو بگین. کارگردان مدرن یعنی کارگردانی که فیلم یا فیلمهایی توی ساختار مدرن کارگردانی کرده. این اسمها رو توی قسمت نظرات بنویسین! بعد از یه هفته به برندگان این مسابقه یه ایمیل می دیم و سورپرایزشون می کنیم! در ضمن جوابهای بقیه دوستان رو ببینین! اگه اشتباهه، نظرتون رو بگین! 🙂

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 18

تا کنون امتیازی برای این مطلب ثبت نشده است.

دوره پیشنهادی فیلم بساز

تخفیف: 40%
2,350,000 تومان

این مقالات را هم بخوانید!

33 دیدگاه برای “سینمای مدرن چیه؟! – آموزش خلاصه ساختار سینمای مدرن + یه مسابقه!

  1. کاربر گفته:

    وقت بخیر
    سینمای مدرن رو میشه بیشتر توضیح بدین. ایا سینمای مدرن رو افرادی می سازن که توی زندگی شکست خوردن یا برای کسانی میسازن که توی زندگی شکست خوردن؟ به نظرتون کسانی که به زندگیشون امیدوار هستن، داستان مدرن با تعریفاتی که شما ارایه دادین، براشون جذاب است؟ و می رن سراغ ساختنش یا به دنبال داستانهای کلاسیک می رن؟ کسانی که عاشق داستانهای مدرن هستند، ایا این داستانها رو تصدیقی برای ادعاهای خودشون که “زندگی همین گندی که هست” نمی بینن و به همین خاطر عاشقش میشن؟
    چرا یک نفر باید فیلم مدرن بسازد؟ چون از زندگی خسته شده و این طراوشات پسِ ذهن خسته اش است؟
    اینایی که گفتم واقعاً برام سوال است و الا قصدم کوبیدن مثلاً سینمای مدرن نیست.
    درود

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام به شما
      حتما بیان کردن نظراتمون کنار همدیگه به جاهای خوبی می رسه و تشکر که این نظر رو نوشتین
      بیاین در مورد سینمای مدرن اینجوری فکر کنیم که سینمای مدرن اومد و جریان رو از قصه و اطراف انسان (محیط پیرامون و اتفاقات) تغییر مسیر داد به خود انسان و به درون انسان
      انسان توی وضعیتی که هنر مدرن داشت توی هنرهای نمایشی موجودیت خودش رو اعلام می کرد داشت زخم های خودش رو هم مرور می کرد اما نه به این شدتی که شما گفتین
      این چیزی که شما می گین که زندگی همین گندیه که هست مربوط می شه به شاخه های جدیدتر فلسفه هنر و ادبیات مثل ابزورد
      ما ابزوردیسم رو به واقعه ای می شناسیم که انسان مرور کرد که کاری نمی تونه بکنه (انسان منفعل) و چون نمی تونه کاری بکنه پس هیچ تاثیر و تغییری هم نمی تونه ایجاد کنه و همه چیز در دور باطل می افتند (تکرار بی دلیل و بی فرجام) و انسان چون هیچ تاثیری نمی تونه بذاره، هیچ واکنشی نشون نمی ده و چون واکنشی نشون نمی ده، پس برای کنش بعدی هم هیچ ایده ای نداره (انسان منفعل)
      پس انسان فیلسوف-هنرمند قرن 20 اومد و یک جغرافیای شخصی-پیرامونی تعریف کرد به نام ابزود که مختصات اصلیش عبارت بودند از: انسان منفعل در یک دور تکرار همیشگی (مثلا می تونیم به انسان در نمایشنامه های بکت نگاه کنیم)
      اما سینمای مدرن اونقدر به پوچی و انفعال نگاه نمی کرد، البته بهش نیم نگاهی داشت اما نه اینقدر عریان. هنر مدرن می گه من توجه رو از محیط پیرامون و قصه و داستان می برم به سمت خود انسان و درونش
      توی سینمای مدرن دیگه شخصیت نمی گه من می تونم بحران پیش اومده رو می تونم حل کنم یا نه، بلکه می گه من می دونم که نمی تونم این بحران به وجود اومده رو درست کنم، بحرانی که به درون خود من مربوطه

  2. مبینا شهرآبادی گفته:

    سلام
    آکیرا کوروساوا
    استنلی کوبریک
    اینگمار برگمان

    جان فورد

  3. پوریا ضرابی گفته:

    سلام!
    ممنون از مطالب خوبتون
    لطفا مانند این مطلب و مطلب سینمای کلاسیک، یه مطلب هم برای سینمای پست مدرن بزارین

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام و سپاس
      بعد از مطالب جدید دکوپاژ در مورد سینمای پست مدرن و نسبت اون با سینمای عصر حاضر صحبت می کنیم

  4. امیرعباس تدبری گفته:

    ژان لوک گدار
    لارنس فون تریه
    اصغر فرهادی

    آیا تمام فیلم هایی که دارای روایت غیرخطی هستند مدرن محسوب می شوندمثل سگ های انباری

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام به شما
      چون توی ساختار روایت کلاسیک ما شکست زمان نداریم (به جز لحظاتی که فلش بک کار می کنه) عمدتا به غلط همه شیوه های ساختار غیر خطی رو مدرن خطاب می کنن که متاسفانه اصلا درست نیست
      ما ساختارهای غیر خطی رو هم توی ساختارهای کلی مدرن و پست مدرن می بینیم اما این تغییر روند روایت از خط به شکست خط و یا حذف خط یکتا خودشون الگوهایی برای تغریف دارن
      مثلا در مقایسه شکل زمانی-روایی amores perros با pulp fiction متوجه ابن نکته می شیم که هر دو غیر خطی عمل می کنن اما از یه جنس و یه شکل نیستن
      البته به عقیده بوردوِل شکل و ساختار غیر خطی بیشتر معطوف به پُست مدرن هستش اما خُب افرادی مثل بن هارد نظر دیگه ای دارن

  5. حسام نوریان گفته:

    سلام و عرض ادب
    ما در کل سه نوع طرح برای نوع سینمای مولف داریم:
    1) طرح کلاسیک: در این طرح روابط بصورت علت و معلولی هستند. پایان داستان بسته میشود. زمان بصورت خطی پیش میرود. کشمکش کاراکترها بیرونی میباشد. قهرمان داستان منفرد و فعال است. و واقعیت بصورت یکپارچه میباشد.
    2) مینیمالیسم: در این طرح بر خلاف طرح کلاسیک پایان داستان باز است و کشمکشهای کاراکترها درونی میباشد و همچنین در داستان تعدد قهرمان میبینیم. و در آخر قهرمان داستان شخصی منفعل میباشد.
    3) ساختارشکن یا دیکانستراکتیویزم: که در این گونه از سینما ما شاهد زمانی کاملا غیر خطی هستیم و روابط بصورت تصادفی میباشند و همچنین شاهد واقعیات ناسازگار خواهیم بود.
    چند تن از فیلم سازان مدرن: آکی کوریسماکی، کلر دنی، کلی رایکارد، یاسوجیرو ازو، ژان لوک گدار، روبر برسون، میکل آنجلو آنتونیونی، اینگمار برگمان، آلن رنه، وودی آلن، فرانسوا تروفو، شانتال آکرمن، کلود شابرول، اریک رومر، سهراب شهید ثالث
    با تشکر از تیم خوب و مهربان فیلم بساز

  6. محمد علیزاده گفته:

    آنتونیونی
    بلاتار
    گسپار نو
    کیشلوفسکی
    فلینی
    کیم کی. دوک
    گدار…

  7. آرین گفته:

    ممنون از مطلب مفید اما در متن گفته شد مخاطب در سینمای مدرن به دنبال چیزی مهم تر از قصه هست. این جمله غلطه چون مهمتر از قصه نداریم حتی شخصیت زمانی برای مخاطب روشن میشه که داستانش رو بدونه. مثلا شخصیت سرد و تنهای آلن دلون با روند داستان به مخاطب شناسونده میشه وگرنه تا داستان نباشه درکی از شخصیت وجود نداره

    • آرین گفته:

      ملویل، گدار، نیکولز
      سامورایی، از نفس افتاده، چه کسی از ویرجینیا میترسد

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام به شما
      قصه توی سینما به چیزی می گن که ابتدا، میانه و انتها داشته باشه
      توی سینمای مدرن، به جای قصه، ناروندگی داریم یعنی جریانی که توش چیزی عوض نمی شه و تغییر نمی کنه حتی شخصیت توی سینمای مدرن به جای اینکه با روند داستان پیش بره و تغییر کنه، می پذیره که نمی تونه چیزی رو عوض کنه

  8. ho._.ssein گفته:

    سلام ببخشید یه خورده گیج شدم بعضی از اسم ها مانند استاد اسکورسیزی هم درکارگردانان کلاسیک و هم در مدرن کامنت شده و بعضی از آثار در هردو جا دیده میشه مثل taxi driver کسی میتونه چندتا کارگردانان و اثر که کاملا مطمئن هست که مرتبط به کارگردانی مدرن هست رو بهم معرفی کنه باتشکر

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام به شما
      البته با این آموزش و در نظر گرفتن این فاکتورها خیلی ساده می تونین کارگردان و فیلمهای مدرن رو تشخیص بدین
      مثلا توی سینمای ایران خشت و آیینه (ابراهیم گلستان) و درخت گلابی (داریوش مهرجویی) از نمونه های قدرتمند سینمای مدرن هستن
      توی سینمای جهان هم ژان لوک گُدار نمونه قدرتمند سینمای مدرن هست

      • ho._.ssein گفته:

        خیلی ممنون از پاسخ و سایت مفیدتون واقعا ساده و قابل فهم توضیحات رو ارائه دادید موفق باشید

      • Mahdi rafiei گفته:

        ممنون بابت سایت فوق العاده تون،
        میشه لطفا یک کتاب کامل و جامع و مفید در زمینه ی ساخت فیلم کوتاه معرفی کنید. ممنون

        • تیم فیلم بساز گفته:

          سلام به شما
          فعلا که همچین کتابی (مخصوصا ترجمه شده) نداریم، درسته بعضی کتابها اسمشون فیلم کوتاه هستش اما اصلا کتابهای خوبی نیستن و کاربردی نیستن
          پس بهتره فعلا دنبال کتاب برای ساخت فیلم کوتاه نباشین
          آموزشهای پراکنده انجام بدین بهتره
          البته اگه سایت ما رو دنبال کنین ما آموزشهای رایگان و محصولاتی رو برای فیلمسازان تازه کار تولید کردیم

  9. زهرا گفته:

    ممنون. کتاب فیلمنامه کوتاه کم یعنی زیاد و کتاب فیلمنامه کوتاه اچ فیلیپس چی؟ نظرتون راحع به این دو تا چیه؟

    • تیم فیلم بساز گفته:

      اصلا كتابهاى با كيفيتى نيستن فقط يه كتابى كه گفتيم بهترينه

  10. زهرا گفته:

    سلام .وقتتون بخیر. برای اموزش فیلمنامه فیلم کوتاه یک منبع فارسی پیشنهاد میدین؟ ممنونم

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام به شما

      خیلی کتاب خوبی توی این حوزه وجود نداره نه فقط توی ایران (ترجمه شده) بلکه کلا کتاب خوب زیادی توی این حوزه (فیلمنامه فیلم کوتاه) وجود نداره
      اما بهترین کتاب موجود کتاب “فیلم کوتاه از مفهوم تا تولید” هستش جلد زرد رنگ نوشته دان گرسکیس

  11. محمد مهدی گفته:

    داستان عامه پسند-تارانتینو
    مرثیه ای برای یک رویا-آرونوفسکی
    خاطرات قتل-بونگ جون هو
    خانه خالی-کیم کی دوک

  12. هومن گفته:

    فرانسوا تروفو
    ژان پیر-ملویل
    کریستوف کیشلوفسکی
    روبر برسون

    سامورایی 1967
    چهارصد ضربه
    استاکر
    فیلمی کوتاه درباره کشتن
    کپی برار اصل

  13. محمد حسین حاجی نژاد گفته:

    کارگردان :
    آنتونیونی
    کیشلوفسکی
    کیا رستمی
    فیلم :
    سه گانه سه رنگ :آبی _سفید _قرمز
    راننده تاکسی
    زندگی دوگانه ورونیکا

  14. مانی ملک فرنود گفته:

    تروفو
    گدار
    رابرت برسون
    آلن رنه
    سهراب شهید ثالث
    کیارستمی
    بیضایی
    و….

  15. داود گفته:

    گاسپار نوئه
    فون تریر
    گدار
    برگمان
    کیشلوفسکی
    آنگلوپولوس
    کیم کی دوک
    تارکوفسکی
    هانکه
    تارتانتینو
    لانتیموس
    اسپلیرگ
    اسکورسیزی
    فرهادی
    کیارستمی
    و……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد