صدابرداری در سینما
3.6
(9)

صدابرداری در سینما هم مثل بقیه بخشهای سینما اهمیت خیلی زیادی داره. خُب این رو که همه می دونن. صداها بخشی از فیلمها رو می سازن که با تصویر ساخته نمی شه.

یعنی یا کارگردان نتونسته اون قسمتها رو با تصویر بسازه، یا اصلا اون قسمتها با تصویر ساخته نمی شن و وظیفه صدابرداری در سینما هستن. برای اینکه بفهمیم صدابرداری در سینما چقدر مهمه، باید یه تست خیلی کوچیک انجام بدیم. برای این تست این کار رو می کنیم:

اول تو باید فیلمی که خیلی بهش علاقه داری رو انتخاب کنی. بعد از اینکه فیلم رو انتخاب کردی یه کاری انجام بده. صدای فیلم رو قطع کن. به نظرت اگه صدای یه فیلم رو قطع کنیم چه اتفاقی می افته!؟ یعنی یه فیلم رو بدون صدا هم می شه دید و لذت بُرد!؟ صدا برداری در سینما یکی از بخشهای مهم آموزش کارگردانی محسوب می شه.

برای درک بهتر اهمیت صدابرداری در سینما باید یه نکته خیلی مهم رو یاد بگیریم. همین الان یاد بگیر که همه فیلمها سه لایه دارن.

سه لایه فیلم

همه فیلم ها 3 لایه دارن:

  1. لایه داستان
  2. لایه احساس
  3. لایه معنا

حالا اول باید این لایه ها رو بشناسیم و بعد بریم سراغ اینکه اهمیت صدابرداری در سینما چقدره!؟ یه فیلم مثل یه کیک 3 لایه ست!

1. لایه داستان

لایه اول و بالای فیلمهاست. یعنی اولین چیزی که ما توی فیلم باهاش برخورد می کنیم لایه داستانه. لایه داستان توی فیلم داستان فیلم رو برای ما تعریف می کنه. یعنی مثلا توی فیلم از طریق این لایه می گیم که مردی که می خواست زن پولدار و ثروتمندی رو به قتل برسونه و اموالش رو تصاحب کنه، خودش بر اثر یک دسیسه توسط زن کشته می شه.

این می شه لایه داستان، یعنی لایه ای از فیلم که ما توش داستان فیلم رو می فهمیم. کارگردان لایه داستان رو با دو تا چیز می تونه بسازه:

  • دکوپاژ
  • پیرنگ فیلمنامه

لایه داستان با دکوپاژ و پیرنگ فیلمنامه ساخته می شه. یعنی کارگردان از طریق دکوپاژ، پیرنگ فیلمنامه رو پایه گذاری می کنه. اما صدابرداری در سینما توی لایه داستان خیلی اهمیت نداره و مربوط می شه به لایه دوم.

2. لایه احساس

دومین لایه فیلمها، لایه احساسه! برای اینکه بیننده ها به معنی و مفهوم و عمق فیلم پی ببرن، باید اول لایه داستان رو درک کنن و کاملا با لایه داستان هماهنگ بشن. اما لایه احساس لایه ای از فیلمه که از داستان عمیقتره! یعنی لایه دوم فیلمه. بیننده ها توی لایه احساس، به احساساتی دست پیدا می کنن که کارگردان می خواد.

اما خُب کارگردان چطور می تونه به لایه دوم برسه!؟ خیلی وقتها توی خیلی از فیلمها، کارگردان از طریق صدابرداری در سینما به لایه احساس دست پیدا می کنن. یعنی کارگردان از صدابرداری در سینما برای انتقال بیشتر احساسات به بیننده استفاده می کنه.

لایه احساس به وسیله صداها خیلی بهتر و دقیق تر طراحی می شه. یعنی ما آدمها به وسیله صدا خیلی سریعتر و ساده تر احساساتی می شیم و می تونیم با فیلم همراه بشیم. پس زمانی که بخوایم لایه داستان رو به لایه احساس وصل کنیم، بهترین کار طراحی صدا و صدابرداری در سینما هستش!

3. لایه معنا

آخرین لایه فیلم، لایه معنای فیلمه! سخت ترین کار یه کارگردان اینه که بیننده رو به این لایه برسونه. یعنی بیننده رو با فیلم همراه کنه تا به لایه معنا می رسه. معمولا توی سینمای ایران این لایه به درستی ساخته نمی شه. چرا!؟ چون کارگردان این 3 لایه فیلم رو درک نکرده و می خواد توی لایه اول یعنی لایه داستان، معنای فیلم رو به بیننده برسونه.

این کار باعث می شه که کارگردان معنای فیلم رو به صورت واضح و عینی توی فیلم نشون بده و توی دیالوگ ها بذاره. حالا کارگردان به چیزی پناه میاره!؟ شعار!

پس باید دقت کنی که لایه های فیلم باید دقیق و درست سر جای خودشون باشن و کار خودشون رو انجام بدن. مثلا لایه داستان رو با دکوپاژ سر و سامان می دیم. اما صدابرداری در سینما، لایه احساس رو برای ما شکل می ده.

توی این قسمت که حالا اهمیت صدابرداری در سینما رو درک کردی، می خوایم بریم سراغ این سوال که آیا برای فیلممون صدابردار استخدام کنیم یا نه!؟

صدابرداری در سینما، آری یا نه!؟

تکنیکها و روشهای زیادی هست که تو به عنوان کارگردان فیلم می تونی خودت هم صدابرداری کنی. مثلا با گوشی های موبایل هم این کار رو به راحتی می تونی انجام بدی. بعدش با یه نرم افزار مثل Adobe audition صداها رو ادیت کنی. اما خُب بهتره برای فیلمت یه کمی بیشتر هزینه کنی و صدابرداری در سینما رو جدی بگیری. این کار 3 تا دلیل داره که شما رو قانع می کنه که صدابردار استخدام کنین:

1- صدابردار یه متخصصه!

خُب مطمئن باشین که صدابردار توی کارش متخصصه و خیلی از مشکلات و خراب کاری ها رو تجربه کرده! پس مطمئن باشین صدابردار می تونه خیلی زیاد بهتون کمک کنه که فیلمتون خیلی کیفیت بالایی به لحاظ فرمیک پیدا کنه.

2- تدوین خیلی ساده تر می شه!

هیچ می دونین صداها توی فیلم خیلی تاثیرگذار هستن!؟ هیچ می دونین صدابردار خودش فایلهای سالم صدا رو برای شما انتخاب می کنه و باعث می شه خیلی سریعتر بتونین تدوین رو شروع کنین!؟ در ضمن خیلی کیفیت مواد اولیه بالاتر می ره، پس توی تدوین اشکال بزرگی به وجود نمیاد. مواد اولیه همه صداها و تصویرهایی هستن که سر صحنه ضبط شدن، اما خام هستن.

صداها هم روایت می کنن!

هیچ می دونین 60 درصد روایت های فیلم با صدا به همدیگه مرتبط می شن و با هم ارتباط برقرار می کنن!؟ صداها آدمها رو معرفی می کنن و فضاسازی می کنن. صداها حس و حال صحنه رو به بهترین شکل می تونن طراحی کنن، پس یه صدابردار خوب می تونه فیلمتون رو نجات بده! مگه می شه فیلم خوبی که صدای خوبی نداشته باشه!؟

پس فهمیدیم که برای ساخت فیلم باید همه جنبه های تولید با هم پیش برن و هیچ بخشی رو نادیده نگیریم. از فیلمبرداری گرفته تا صدابرداری در سینما و تدوین و بازیگری و …

هر متخصصی که به فیلم اضافه می شه با خودش یه عالمه تجربه میاره و یه بخش مهمی از فیلمت رو سر و شکل می ده.

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 9

تا کنون امتیازی برای این مطلب ثبت نشده است.

دوره پیشنهادی فیلم بساز

تخفیف: 40%
قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,350,000 تومان است.

این مقالات را هم بخوانید!

30 دیدگاه برای “صدابرداری در سینما و 3 لایه فیلم

  1. مبینا شهرآبادی گفته:

    سلام ،روزتون به خیر. من یه سوالی برام پیش اومد ما می تونیم فقط فیلمنامه ی فیلممون که هنوز ساخته نشده یا شایدم اصلا ساخته نشه برای جشنواره ای بفرستیم.البته بعد ثبت کردن به اسم خودمون.

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سلام به شما
      بعضی جشنواره ها توی بعضی از سالها قبول می کنن مثلا جشنواره نهال یه بخش فیلمنامه های ساخته نشده داره

  2. omidmalex گفته:

    امیدوارم که دوره های زیادی رو اماده کنین و ما هم استفاده مفید کنیم ازشون
    نظرم رو بخواین در مورد حرکت دوربین هم دوره ای اماده کنین همینطور یه دوره مخصوص دکوپاژ که راحت بتونیم کارمون رو پیش ببریم با اموزش و دوره های شما که واقعا ساده و اموزنده هستند

    • تیم فیلم بساز گفته:

      سپاس از شما
      به زودی دوره آپدیت می شه و آموزش های بیشتری هم بهتون ارائه خواهیم کرد و شیوه جدیدی رو هم در اختیارتون می ذاریم و به زودی هم دکوپاژ آماده می شه

  3. omidmalex گفته:

    جواب 1 جلسه 9:از ساز پیانو و گیتار کلاسیک.به این خاطر که پیانو اکتاو بیشتری دارد و اینکه گیتار رو اخر کار با صدای پیانو ترکیب میکنم تا یه حس پیوستگی ایجاد بشه.
    جواب 2 جلسه9:اول یه زیر سیگاری نشون میدادم و عمق میدان زیادی میدادم که تصویر پرده چرک گرفته و قسمتی از پرده کنده شده رو نشون بده رو میدادم.
    از رنگ خاکستر استفاده میکردمچون رنگیه که مشخص نیست طرف کی باشیم اول. و یکمی هم زرد یه محرک داشته باشه.
    زیر عنوان هم براش مینوشتم:چیزی برای پنهان کردن نیست. احساس میکنم جایی شنیدم ولی این امد تو ذهنم.

  4. علی خراسانی گفته:

    سوال1:استفاده از ساز ویولون
    .
    سوال2:چهره ی ژیلا واضحه،چون خیانت و پنهون کاری بر سر اونه؛رنگِ پستر هم خاکستری!آخه خیانت چ بخوایم چ نخوایم،روح رو از زندگی میگیره،شادی رو میگیره،آرلمش رو میکیره،پس خاکستری مناسبه
    و البته به طراحی فونت عنوان هم خیلی وسواس ب خرج میدم

    • تیم فیلم بساز گفته:

      مثلا می تونین نشانه ای برای وجود ژیلا بذارین و چهره کامل یک زن رو نشون ندین
      سایه ای از وجود یه زن (یعنی عامل سومی) بذارین توی پُستر مثلا
      فونت هم خیلی کمک کننده ست به پُستر فیلم
      بهتره البته زمانی که تغییر می دین از فونت هایی استفاده کنین که به فیلمتون بیاد

  5. Salman Abazari گفته:

    جواب۱ جلسه۹: از ساز پیانو یا ویولن و یا ترکیب هر دو استفاده می کنم چون خیانت با فرهنگ و روحی که از سازهای ایرانی در ذهن مخاطب شکل گرفته سازگاری نداره و شاید باعث بشه مخاطب با موضوع و داستان ارتباط نگیره.
    جواب2 جلسه9. به نظرم جابر رو از پشت پنجره نشون میدم با رنگ سر و خاکستری. با همون روزنامه و پرده نیمه کشیده. و نمای مبهم و تاری از ژاله که پشت سرش ایستاده و البته برای ژاله از رنگ هایی که برای زن های فن فتل در سینما به کار میره استفاده می کنم که موضوع و معنای فیلم رو در پوستر نشون بدم.

    راستی از این به بعد سوالی داشتیم می تونیم بپرسیم؟ و کجا میشه ازتون پرسید؟

    • تیم فیلم بساز گفته:

      بهتره از اون قسمتی که مربوط به فم فاتال هستش بگذرین، چون این می شه مستقیم گویی که توی فیلم کوتاه و توی هر چیزی که مربوطه به فیلم کوتاه، ممنوعه

      در مورد جواب به سوالات:
      اگه سوالاتتون در مورد مطالب دوره هستش که توی هر صفحه می تونین بپرسین
      اگه نه، در مورد مطالب دیگه هستش، توی صفحات دیگه لطفا بنویسین چون توی صفحات مختص دوره مبانی پاسخ نمی دیم
      البته چون مربوط به دوره مبانی هستین توی سوالتون بنویسین که دانشجوی دوره هستین

      در ضمن خبر خوش هم اینه که توی خرداد ماه دوره جدید مبانی منتشر می شه و شرکت کنندگان دوره مبانی توش شرکت داده می شن

    • Salman Abazari گفته:

      سلام. وقت بخیر. خواستم پیشنهاد بدم که واسه بچه‌های کلاس مبانی یه تخفیف در نظر بگیرید که بتونن آموزش‌های دیگه رو هم خریداری کنن.

      • تیم فیلم بساز گفته:

        به زودی مدرسه مبانی سینما کاملا تغییر می کنه و دوره جدیدی رو براتون طراحی کردیم که بچه های مدرسه مبانی سینما به صورت رایگان توی اون دوره هم شرکت داده می شن
        بعد از اون تخفیف های ویژه ای هم براتون در نظر می گیریم

  6. سید مهدی احمدی گفته:

    غیر از جشنواره تهران جشنواره دیگه ای نیست تو ایران که ارزش شرکت کردنو داشته باشه؟
    آیا میشه توی چندتا جشنواره فیلمو شرکت داد؟ یعنی نمایش داده نشدن فیلم توی بقیه جاها جزو شرایطشون هست یا نه؟

    • تیم فیلم بساز گفته:

      تا چند سال قبل همین جشنواره بین المللی کوتاه تهران هم آنچنان اعتباری نداشت اما چون جدیدا همه از فیلم کوتاه اعتبار ساخت فیلم بلند می گیرن خیلی مهم شده توی ایران
      خیلی مهمتر از هر چیزی برای فیلمسازهایی که می خوان وارد بشن
      حالا اگه کاندید یا برنده بشین که دیگه تقریبا ورودتون به فیلم بلند حتمی می شه مگه اینکه خودتون نخواین وارد حوزه فیلم بلند بشین و دوست داشته باشین فقط توی کوتاه کار کنین
      بقیه جشنواره ها تقریبا هیچ اعتبار و اهمیتی ندارن و یا خیلی کم اهمیت هستن
      البته جدیدا نهال هم داره معتبر می شه ولی فعلا کار داره

  7. سید مهدی احمدی گفته:

    جواب 1 – ویولن یا ویولن سل همراه پیانو میتونه ترکیب مناسبی باشه. با نت های کشدار

    جواب 2 – رنگ پستر بیشتر مشکی ، قهوه ای و قهوه ای تیره ست. وسط سمت راست یه مرد رو از پشت نشون میده که به لبه ی پنجره لم داده و بیرونو تماشا میکنه. تمام کادر پنجره و منظره قهوه ایه. از نوری که از سمت پنجره میاد سایه ای تشکیل شده روی زمین که تا حوالی گوشه ی پایین سمت چپ پستر کشیده شده و سایه ی یه زنه.
    عنوان فیلم با opacity کمتر از حد معمول با رنگ خاکستری یا قهوه ای نوشته شده و متن زیرش هم اینه: نمیخواد چراغا رو روشن کنی

    • تیم فیلم بساز گفته:

      آفرین جمله خوبی بود برای زیر عنوان، یه کم دیگه روی این زیر عنوان کار کنین خیلی درخشان می شه
      می تونیم از رنگ زرد هم استفاده کنیم یعنی مشکی+زرد
      ترکیب زرد و مشکی دو تا معنی بزرگ داره: خطر و قدرت
      مثل رنگ بندی برند کاترپیلار

  8. مهسا رضوانی گفته:

    ببخشید یه سوال پولی که برای مجوز میدیم به انجمن چون معرف نداریم و دانشجو نیستیم برمیدارن یا به عنوان امانت دستشونه آخه خیلی زیاده مثلا دو میلیون بدیم و برنگرده

    • تیم فیلم بساز گفته:

      نه نه صرفا یه تعهده و به محض اینکه فیلمتون رو بهشون بدین بهتون بر می گردونن
      همونطور که قبلا هم توی کامنت ها گفته بودیم فیلم کامل با تدوین نهایی رو به انجمن تحویل نمی دین و فقط رفع تکلیف می کنین یه مقدار تصویر ضبط شده بهشون تحویل بدین کافیه
      بعدا می تونین تدوین نهایی رو انجام بدین و حتی به انجمن پیشنهاد خرید فیلمتون رو بدین

  9. اوا اذري گفته:

    جواب سوال اول جلسه نهم:در مورد موسيقي و ساز ؛ ترجيح ميدم بارفتن متين و بستن در كه صداي تقه بسته شدن رو ميشنويم صداي موسيقي يا تصنيفي قديمي رو بزارم . در طول فيلم از صداهاي امبيانس و يا هام محيط استفاده بشه بهتره . جواب سوال دوم جلسه نهم : براي پوستر چند تا طرح تو ذهن داشتم كه دو تاش رو مينويسم . من از تناليته نوعي رنگ بنفش استفاده ميكنم ، اين بنفش تيره است اما بنظر مياد خيلي نامحسوس نور قرمز و ابي و سفيد در جاهاي مختلف اون رنگ تابيده شده ، مثلا مثل رنگ بنفشي كه رنگ هاش درش خوب حل نشده ، يك طرح سوراخ كليد بزرگ كه دورش اين رنگ مثل كادر قاب بندي شده و و داخل سوراخ سايه يك زن كه سياه هست و بنظر مياد از دور داره نزديك ميشه ،يكي از جملات خود فيلم رو هم استفاده ميكنم مثلا : مي دوني ولي نه همه چي رو !! طرح دومم يك چراغ روشن اويزان بود كه سيم چراغ از بالاي پوستر به كاسه چراغ اويزان هست و قسمتي از لامپ داخل چراغ بيرون زده و نور زرد به ترتيب از بالا به پايين پوستر روشنايي به تاريكي است ، در قسمت پايين و تاريك پوستر يكي از همان جعبه هاي فيلم رو ميبينيم كه نيمه باز است نور پردازي روي جعبه و سايه روشن جعبه البته بنظر مياد از منبع نوري ديگه باشه نه نور بالاي سرش . و با نظر اول بيننده حس كنه دلش ميخواد در جعبه رو باز كنه يه جور كنجكاوي ايجاد كنه ، البته اگه در عمل هم خوب در بياد مهمه . و جمله خود فيلم : همه چيو هم كه قايم كردي !!

    • تیم فیلم بساز گفته:

      اینکه می خواین از رنگ بنفش استفاده کنین خوبه، بنفش توی مبانی رنگ شناسی و هنرهای بصری به معنی فساد و فاسد شدنه
      زیر عنوان پُستر هم این انتخابتون خیلی خوب بود “می دونی ولی نه همه چی رو”
      در ضمن به مینیمال بودن (حذف هر چیزی که می تونه حذف بشه و لطمه ای وارد نکنه) هم توجه کنین که اگه خیلی جزئیات داشته باشه خیلی خوب از آب در نمیاد
      و اینکه در اجرا این پُستر خوب در بیاد، واقعا خیلی نکته مهمیه، اجرا خیلی وقتها ایده رو کاملا نابود می کنه هم توی گرافیک پُستر و هم توی خود فیلم

  10. مهسا رضوانی گفته:

    جواب ۱جلسه ۹ من از پیانو استفاده می کردم اون هم در صحنه هایی که پنهان کاری جابر در حال پررنگ شدن بود.

    جواب۲جلسه ۹ من از سعی می کردم بالای پوستر خاکستری باشه و تا پایین به سیاهی برسه که به نوعی دروغ و پنهان کاریو نشون بدم که در طی فیلم کم کم مشخص شد.
    روی پوستر عکس جابرو می کشیدم که نیم رخش معلومه و چشماش دیده نمیشه چون گفتیم ارتباط چشمی با دروغ در تضاده و نیم رخ افراد حاکی از پنهان کاریشونه .
    زیر متنشم می نویسم چیزهایی هست که نمیدونی.

    حالا دوتا سوال دارم
    اول اینکه کیفیت دوربین DSLR در حدی هست که اگر فیلممون اکران بشه به مشکل نخوریم؟

    دوم اینکه میشه لطفاً چندتا از فیلم هایی که بچه های گروه فیلم بساز ساختن معرفی کنید لطفاً نه نگید من حق دارم بدونم کسی که داره بهم آموزش می ده در چه سطحی هست

    • تیم فیلم بساز گفته:

      پیانو به دلیل وجود امکان اجرای نت های با کشش های مختلف خیلی می تونه انتخاب خوبی باشه و اینکه وسعت صدایی بالایی داره (8 اکتاو)

      رنگ خاکستری هم خوبه به شرط اینکه یه رنگ محرک هم توی یه نقطه از تصویر استفاده بشه مثلا همه تصویر تُن های مختلف خاکستری باشه و یه نقطه زرد رنگ (نشانه امکان وقوع خطر و احتیاط) روش کار بشه

      اگه فیلمبردار خوبی استخدام کنین بله قطعا کیفیت خروجی خوبی داره به شرط اینکه حتما اصلاح رنگ و نور بشه
      چرا که نه، حتما فیلم ها رو معرفی می کنیم و می ذاریم توی سایت و هم ورک شاپ هایی که بعضی از بچه ها توی دانشگاه های خارج از کشور برگزار کردن رو هم قرار می دیم که بتونین ببینین و قضاوت کنین که هرگز این مطالب آموزشی داخل کشور وجود خارجی نداره، اگه بتونیم برای روز ملی سینما این کار رو حتما با چند نفر از بچه ها انجام می دیم

  11. ماهان احمدی گفته:

    سلام دوباره یه سوال برام پیش اومده حالا که با جشنواره ها اشنا شدیم چجوری میتونیم فیلممونو بفرستیم

    • تیم فیلم بساز گفته:

      اینکه خیلی براتون سوال پیش بیاد آرزوی ماست
      این یعنی ذهن شما نسبت به موضوع فعاله
      برای فرستادن فیلمتون باید با افرادی مشورت کنین که اصلا کارشون همینه و در ازای دریافت مبلغی فیلمتون رو می فرستن به جشنواره های خارجی
      می تونین این رو توی اینترنت جستجو کنین، در نهایت اگه کسی پیدا نکردین ما براتون این کار رو انجام می دیم چون credit داریم

  12. ماهان احمدی گفته:

    حالا یه سوال دارم .سوال اینه که یه جا گفتین وقتی دارم فیلم می سازم و عضو مبانی سینما باشم مشاوره میدین کجا باید برای این مشاوره به شما اطلاع بدم

    • تیم فیلم بساز گفته:

      هر زمان که فیلمنامه تون رو انتخاب کردین، اون فیلمنامه رو برای ما می فرستین و فیلمنامه توسط تیم ما بررسی می شه و بهتون مشاوره می دیم
      برای مشاوره بهتره اول فیلمنامه رو انتخاب کنین و شک نکنین توی ساخت و بعد از انتخاب توی قسمت پشتیبانی سایت (توی منو) یه درخواست ثبت کنین که بهتون وقت مشاوره رو بدیم
      بهتون تبریک می گیم شما اولین نفری هستین که مدرسه مبانی سینما رو به پایان رسوند
      البته مرور رو فراموش نکنین
      با آرزوی بهترین لحظات

      • ماهان احمدی گفته:

        مرسی حتما اینکارو می کنم فقط یه سوال خیلی مهم داشتم که ربط به مشاوره فیلم نداره بهتره خصوصی بگم برای اینکار نیاز به ثبت درخواست جدا هست یا قبل از اینکه فیلمنامه رو بدم میتونم این سوالو همونجا بپرسم و این سوال خیلی برام مهمه

        • تیم فیلم بساز گفته:

          همین الان به آی دی filmbesazsupport توی تلگرام پیام بدین

  13. ماهان احمدی گفته:

    جواب 1 جلسه 9.بهتره تو این فیلم از ویولن استفاده بشه و اگه من این فیلمو می ساختم تو طول فیلم از موسیقی استفاده نمی کردم و فقط لحظه ای که اون خانوم میاد بیرون از موسیقی ویولن استفاده می کردم.
    جواب 2 جلسه 9.تصویر جابر تو پوستر واصح تر باید باشه و متینم باید تو پوستر باشه.از رنگ سیاه و سفید استفاده می کنم برای پوستر.المان خاص و ویژه ای به ذهنم نرسید ولی یه زیرعنوان خوب میشه براش نوشت مثلا چه چیزی پنهان هست یا چیزای دیگه حالا اینو همینجوری نوشتم و یه مثال بود.

    • تیم فیلم بساز گفته:

      استفاده از سازهای زهی به دلیل اینکه مدت زمان رو طولانی تر نشون می ده (به جز تکنیکهای خاص مثل پیزیکاتو یا پیتسیکاتو) مناسب نماهای کشدار و کمی غم زده هستش
      ولی خُب می تونین توی سکوت هم برگزار کنین و فقط صدای سکوت فرکانسی (هام) رو توی فیلم بذارین

      این نکته خیلی مهمه که اگه برای پُستر زیر عنوان بذارین مخاطب رو خیلی خیلی خیلی بهتر و بیشتر جذب می کنه و پیش داوری مخاطب خیلی مثبت می شه در مورد فیلم، یعنی فیلم حتی اگه خیلی درخشان نباشه با یه زیر عنوان خوب برای پُستر می شه خیلی بهتر پرزنتش کرد. به هر حال جهان امروز، جهان مارکتینگه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد